Vacanță în Potos, Thassos

Share Button

M-am întâlnit zilele trecute cu un om tare drag mie, Elena Filip, când tocmai ce mă întorsesem din vacanță. Pasionată de călătorii nu am rezistat tentației de a o bombarda cu poveşti şi întâmplări din vacanţă și bine am făcut.

Omul sfințește locul sau povestea unui dezastru transformat în vis !

Am ajuns în Thassos, după deja binecunoscuta călătorie cu mașina, din București. Plănuisem o vacanță de 8 zile în Potos, iar prietena mea s-a ocupat de cazare.

Am ajuns la hotel, Piatsa Michalis, care se află chiar pe plaja cu nisip din Potos.

Două domnişoare plecate în vacanță… cred că înțelegeți și voi ce înseamnă acest fapt în materie de bagaje. Pe scurt, dacă te uitai la noi, sentimentul era că ne mutăm.

Deci, o tonă de bagaje, colecţia de vară întreagă de la Ivatherm, un troller de încălţăminte şi iată cum ajungem la hotel, luăm tot din mașină și mergem să ne cazăm. La etajul 3 al unui hotel fără lift. Am crezut că mi se face rău.

Doamna de la recepție a fost foarte amabilă, ulterior am aflat că este si proprietara locaţiei, m-a ajutat cu bagajele și am ajuns în cameră. O cameră mică, cu un pat de 1,70cm, în contextul în care eu sunt posesoarea unei înălţimi de 1,74cm.
O cameră fără televizor ! Şi voi credeţi că tehnologia în exces distruge comunicarea interumană? Eu nu credeam asta atunci! Dar, între timp, mi-am reamintit ce inseamnă să vorbeşti cu persoana de lângă tine, să admiri apusul, să citeşti în loc să te uiţi la televizor înainte de somn sau să admiri, pur simplu, peisajele ce te înconjoară dimineaţa devreme.

Oboseala, orele petrecute pe drum și așteptarea pe care o are orice persoană atunci când vine vorba despre vacanța sa (să fie frumos) m-au adus în punctul în care am cedat nervos. Am plâns, am țipat, am hotărât să plec imediat de acolo, ceea ce am și făcut pentru 3 zile, pentru că mai aveam prieteni aflaţi în vacanță undeva prin apropiere. Singurul lucru pe care l-am regretat în acel moment a fost terasa hotelului, care era absolut senzațională.

excursie-thassos-1
Numai că după 3 zile, a trebuit să ne întoarcem ! Și bine am făcut. Pentru că zilele care au urmat, mi-au schimbat total părerea despre tot ce mă înconjura.

excursie-thassos-8

Proprietarii hotelului sunt cei mai tari oameni pe care i-am cunoscut în ultima perioadă. Extrem de amabili și de bine intenționați, au făcut absolut tot posibilul ca zilele de vacanță pe care le mai aveam să fie perfecte. În plus, după ce am văzut conversația pentru rezervare, am realizat că a fost şi vina noastră pentru că nu am oferit specificațiile pentru camera pe care ne-o dorim.

Vă spuneam că proprietarii hotelului sunt foarte amabili. O să vă dau cel mai simplu exemplu: au aflat şi retinut că sunt fană Aperol și Hugo și, deși nu aveau ingredientele în bar, au tras o fugă și au cumpărat cele trebuincioase. Și-au petrecut fiecare moment alături de noi, asigurându-se că nu ne lipsește nimic și am avut cele mai plăcute conversații cu ei. Viaţă, fericire, sănătate, moştenire în cuvinte şi trăiri simple.

excursie-thassos-9
Astfel că, atunci când a fost vorba să plecăm, am decis să mai rămânem cumva 2 zile, pentru că nu ne mai puteam dezlipi de ei. Și aici urmează un alt moment inedit: nemaiavând camere libere, au fost atât de amabili şi drăguţi încât ne-au pus la dispoziție apartamentul lor, iar ei au ales să locuiască preţ de 2 nopţi în altă parte.

Cine te lasă să stai în casa lui, cu toate lucrurile personale acolo și se mută în altă parte?!?

Sincer, mie nu mi s-a mai întâmplat așa ceva. Niciodată!
Vă puteți imagina uimirea pe care am trăit-o. Şi recunoştinţa! Astfel că lacrimile de dezamăgire din prima zi de vacanță s-au transformat câteva zile mai târziu în lacrimi de regret că va trebui să plecăm din acel loc minunat și, mai ales, de lângă acei oameni minunați.

Omul sfințește locul!
Și abia aștept să revin în Potos și să îi revăd pe acei oameni extraordinari pe care vă sfătuiesc călduros să îi contactați, atunci când veți plănui o vacanță în Potos.

Ce puteți vizita în Thassos

Acum că v-am povestit despre cei mai « incredibili « oameni din Thassos, nu pot să nu vă povestesc și despre câteva locuri care m-au impresionat !

Galeria de artă

Singura atingere a artei din Thassos se găsește în Potos. Artistul, un om deosebit, mai are o galerie de artă în Atena, de care se ocupă alături de fratele său.

excursie-thassos-3

Giola, piscina sirenelor

Este o piscină naturală, care s-a format ca urmare a prăbușirii tavanului unei grote. Fiind foarte aproape de mare, valurile aduc apa treptat în „piscină”. Apa este transparentă, cu o ușoară nuanță verzuie. Formidabil !

Locul este destul de prost semnalizat, dar cu puțin efort îl gășiți. Se află în sud, între stațiunea Astris și Mănăstirea Arhanghelului Mihai.
excursie-thassos-5

Marble Beach

Faimoasa plajă are în loc de nisip mici pietricele de marmură. Locul este absolut superb, dar trebuie să vă avertizez că este plin de compatrioți, cu mâncare de acasă și lada frigorifică la purtător. Plaja arată ca un şirag de perle imens care s-a rupt iar perlele s-au adunat intr-o fărâmă de ţărm.

excursie-thassos-10

Portul din Thassos

Fie că vreți, fie că nu, pe aici se ajunge în Thassos și de aici se pleacă. Astfel, că nu ar strica să vă așezați la una din multele terase și să savurați o băutură rece.
Şi vă recomand să trăiţi ! Sensul vieţii este să trăieşti ! Trăiţi frumos !